Presentació
Scratch és un llenguatge de programació visual i molt divertit, creat per la gent del MIT i enfocat als més petits, de 7 anys a 99 anys. Amb ell es poden fer jocs, animacions, música, art, el limit està en la nostra imaginació.
Existeixen gran nombre de recursos per programar amb aquest eina. En vull destacar:
- Crear jocs amb l'Scracht
- Molts recursos per treballar amb Scracht.
- Web oficial sobre l'Scracht elaborada pel MIT.
Proposta
Amb la intenció de treballar amb aquesta interfície de programació et proposo que dissenyis una programa per simular un laberint. Una vegada finalitzat el programa, caldrà que me'l facis arribar a la meva adreça de correu: pvilardell@pive.es
Laberint
En aquest laberint un tauró ha d'atrapar un peixet, però tu pots triar els personatges que vulguis i crear-ne un escenari a mida.
Veure el projecte a la Web d'Scratch
Has de crear dos animacions, un escenari i una variable:
- Un tauró que serà el personatge que es mogui i porti el pes del programa.
- Un peixet amb dos vestits: peixet i raspa. Quan el tauró l'atrapi, canviarem el vestit, i semblarà que se l'ha menjat.
- L'escenari portarà un fons i un laberint, dibuixat en un color ben llampant (per exemple, el vermell). Aquest color és que ajudarà al sensor a detectar quan el tauró toca la paret.
- La variable marcador anirà indicant quantes vegades el tauró toca la paret del laberint.
Fixa't que per saber si el tauró toca la paret del laberint fem servir una repetició amb un condicional Per sempre si. El sensor és el color de la paret del laberint. El moviment no té res de massa difícil.
Programa pel peixet
Aquí tornem a fer servir Per sempre si, per detectar si el tauró l'ha atrapat.
Què més puc fer?
- Afegeix efectes de so al programa o música de fons.
- Fes que en arribar a 5, el comptador aturi el joc i digui "has perdut".
- Millora els gràfics (animacions, escenari...). Pots crear més d'un laberint, i un sistema per canviar-los.
- Afegeix un comptador de temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada