dijous, 30 de maig del 2013

Repassem 4: SketchUp + Vídeo

SKETCHUP + EDICIÓ EN VÍDEO

SketchUp

En les properes sessions de repàs ens centrarem en realitzar un disseny en 3D d'un parc infantil a través de l'aplicació SketchUp 8.0.

Posteriorment, elabararem un vídeo en la que es puguin veure els diferents elements del parc a través de vont escenes i finalment publicarem el vídeo al Youtube per efectuar una darrera edició bàsica del vídeo i poder-lo compartir amb els vostres companys.

L'aspecte final del parc podria ser similar al de la imatge:


Partint d'un espai de 25 x 25 metres caldrà dissenyar un parc infantil. En el parc es proposa que hi hagi:
  1. Diferents elements per asseure's.
  2. Us espai per la mes petits, tipus sorrera, convenientment aïllat.
  3. Diverses papereses.
  4. Un punt d'aigua.
  5. Diferents atraccions pels més grans amb els corresponents parterres de goma.
  6. Punts d'ombra.
  7. Altres (flors, persones, joguines,...).
Es valorarà molt positivament:
  • L'aspecte general del parc.
  • La distribució i les mides dels diversos components.
  • La varietat d'objectes inserits.
  • La presència de diferents textures.
  • L'enregistrament final del fitxer.
  • La realització i presa de suficients escenes per poder visualitzar correctament tot el par.
  • L'enregistrament correcte del vídeo amb 25 frames i 800 x 600 píxels desant-lo amb el nom: repas4.avi
Vídeo

Una vegada realitzat el vídeo, caldrà que el publiquis a través del teu compte de gmail al Youtube. Una vegada publicat, el podràs editar, li podràs inserir una àudio i obtindràs un enllaç que l'hauràs de compartir amb mí a través del correu electrònic així com amb la resta de companys de l'aula.

Es valorarà molt positivament:
  • Els efectes introduïts en el vídeo.
  • La inserció d'àudio en la presentació.
  • El correcte etiquetatge del vídeo.
  • La compartició de l'enllaç al mateix tant al professor com als companys.
L'aspecte final podria ser del tipus:




diumenge, 26 de maig del 2013

Repassem 3 : Programació amb Scratch

Presentació   
Scratch és un llenguatge de programació visual i molt divertit, creat per la gent del MIT i enfocat als més petits, de 7 anys a 99 anys. Amb ell es poden fer jocs, animacions, música, art, el limit està en la nostra imaginació.

Existeixen gran nombre de recursos per programar amb aquest eina. En vull destacar:
  1.  Crear jocs amb l'Scracht
  2. Molts recursos per treballar amb Scracht. 
  3. Web oficial sobre l'Scracht elaborada pel MIT.
Proposta 

Amb la intenció de treballar amb aquesta interfície de programació et proposo que dissenyis una programa per simular un laberint. Una vegada finalitzat el programa, caldrà que me'l facis arribar a la meva adreça de correu: pvilardell@pive.es
Laberint

En aquest laberint un tauró ha d'atrapar un peixet, però tu pots triar els personatges que vulguis i crear-ne un escenari a mida.

 
 Mou el tauró amb els cursors, i menja't el peixet.
Veure el projecte a la Web d'Scratch

Necessitaràs

Has de crear dos animacions, un escenari i una variable:

  • Un tauró que serà el personatge que es mogui i porti el pes del programa.
  • Un peixet amb dos vestits: peixet i raspa. Quan el tauró l'atrapi, canviarem el vestit, i semblarà que se l'ha menjat.
  • L'escenari portarà un fons i un laberint, dibuixat en un color ben llampant (per exemple, el vermell). Aquest color és que ajudarà al sensor a detectar quan el tauró toca la paret.
  • La variable marcador anirà indicant quantes vegades el tauró toca la paret del laberint.
Programa pel tauró

Fixa't que per saber si el tauró toca la paret del laberint fem servir una repetició amb un condicional Per sempre si. El sensor és el color de la paret del laberint. El moviment no té res de massa difícil.



Programa pel peixet

Aquí tornem a fer servir Per sempre si, per detectar si el tauró l'ha atrapat.



Què més puc fer?
  • Afegeix efectes de so al programa o música de fons.
  • Fes que en arribar a 5, el comptador aturi el joc i digui "has perdut".
  • Millora els gràfics (animacions, escenari...). Pots crear més d'un laberint, i un sistema per canviar-los.
  • Afegeix un comptador de temps.

dimarts, 14 de maig del 2013

Repassem 2

TREBALLEM AMB GIMP 2.6

Gimp 2.6 és un programa de lliure distribució per al retoc fotogràfic. Emprant aquest eina caldrà que efectuis les següents activitats:

Activitat 1 : Quico a la platja.

A partir de les fotografies:

 +

Caldrà que facis un fotomuntatge similar a aquest i desar-lo amb el nom: quicor.psd i quicor.jpg.



Finalment, caldrà que m'enviis la fotografia retocada amb format .jpg a: pvilardell@pive.es   

Activitat 2 : Recuperar fotografia antiga

1er Pas. Selecciona la imatge següent i guarda-la a una nova carpeta anomenada Repas > Fotoantiga

Ajusta el full de dibuix amb el tamany de la selección.
2on Pas. Duplica la capa tal com habitualment fas.
3er Pas. Per restaurar el marc pots seleccionar-lo amb l´eina rectangular,agafar una mostra de color (amb el comptagotes) i omplir-lo amb el pinzell o aerògraf.
4rt Pas. Abans de començar has de tenir en compte en quines zones empraràs l´eina de:
Clonar: Selecciona una part de la imatge i clona una part malmesa.
Sanejat: Selecciona una àrea de color i textura en condicions i saneja les parts malmeses.
Selecció de llaç i copia visible: Agafa mostres de parts de la foto en bon estat i copia la mostra a sobre de la part malmesa.
Gota: Et servirà per difuminar i desenfocar petites parts de la imatge.Et servirà per eliminar arrugues petites en la foto.
Consells:
  • A vegades, en fotos en blanc i negre, es recomanable passar la foto a escala de grisos. IMATGE > MODE > ESCALA DE GRISOS.
  • Pots ajudar-te dels filtres del GIMP. En especial: FILTRES > RESALTAR > SHARPEN
POSA el teu nom a l'imatge a la dreta a dalt de tot amb l'eina text del GIMP. Penja la imatge com a fotoantigar.psd i fotoantigar.jpg amb la llegenda: "imatge modificada amb eines avançades de retoc fotogràfic".
Finalment, caldrà que m'enviis la fotografia retocada amb format .jpg a: pvilardell@pive.es 

Activitat 3: Retoc avançat 

Com millorar el color dels ulls?

 http://www.youtube.com/watch?v=C02KMeeSWj4

Utilitza l'eina elipse per a seleccionar la pupila. Vés a Colors/To-Saturació avançat i juga amb el color. Aplica aquesta experiència sobre aquesta imatge:



Com canviar el color del cabell?

http://www.youtube.com/watch?v=J6WPkDQtsbE

Utilitza l'eina camins per seleccionar el cabell amb compte. Despres clica a la barra d'eines sobre seleccionar a partir d'un camí. Després vés a colors i balanç de color. Ajusta la configuració segons el que desitgis. Aplica aquest efecte sobre aquesta imatge:




Com treure brillantor al rostre?

Utilitza el Selector de color para seleccionar la pell prop de la zona. Selecciona l'eina aerograf  i augmenta la escala, la opacitat Reducir - més baix significa un aspecto més natural però més necesario el pincellat - i agafa un pincell difus.

Com augmentar la blancor dels ulls?

Selecciona l'eina camins. Selecciona tot el blanc de l'ull. Després clica a la barra d'eines sobre seleccionar a partir d'un cami.. Fes clic Colores i contrast/brillantor. Ajusta tant per a augmentar la blancor porque sembli més natural. Ajusta la configuració segons el que desitgis. Aplica aquest efecte sobre aquesta imatge:



Els tres fitxers me'ls hauràs d'enviar, una vegada aplicats els retocs, en format .jpg a: pvilardell@pive.es

dilluns, 13 de maig del 2013

Repassem 1

Treballem amb MS Powerpoint

Una de les eines més simples per a la difusió d'informació textual, gràfica o multimèdia és l'aplicacio´Powerpoint de Microsoft Office.

En aquesta primera activitat de repàs hauràs de treballar amb aquesta eina. Es tracta de fer una presentació d'un mínim de 10 diapositives en les que es combinin textos, imatges retocades i de fons transparent treballades amb Gimp 2.6 o Adobe Photoshop 3.0, vídeos, animacions i transicions entre les diapositives.

Es valorarà positivament:
  1. L'originalitat del format de la presentació.
  2. La qualitat de la informació compartida.
  3. La presència d'imatges convenientment retocades.
  4. La inserció de vídeos directament relacionats amb el tema de la presentació.
  5. La presència d'efectes i animacions en el sí de cada diapositiva.
  6. La presència d'efectes de transició entre les diapositives.
Una vegada finalitzada la presentació caldrà desar-la amb dos formats: repas1.ppsx i repas1.pptx dins d'una nova carpeta a on desaràs totes les activitats corresponents al repàs i que anomenaràs Repas. Caldrà que em facis arribar a la meva adreça de correu: pvilardell@pive.es el segon fitxer.

Per saber-ne més: